جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
لوگو سامانه رفع تاری، چهره نگاری و تشخیص پلاک نهان نما

دانلود رایگان نرم افزار رفع تاری و شفاف سازی تصویر

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد امتیاز: 154

دانلود رایگان نرم افزار رفع تاری

محتوای مطلب

مقدمه

در عصر حاضر، سیستم ‌های نظارت تصویری و به‌طور خاص دوربین‌های مداربسته، نقشی حیاتی در تأمین امنیت و مراقبت از فضاهای عمومی و خصوصی ایفا می‌کنند. با این وجود، چالش عمده ‌ای که به طور مداوم وجود داشته و هنوز دوربین‌ های مداربسته با آن مواجه ‌اند، مشکل تاری تصاویر در شرایط نوری نامطلوب است که می‌تواند بر کارایی و کیفیت خروجی فیلم ‌برداری تأثیر گذار باشد. در این مقاله قصد داریم ابتدا به علل ایجاد تاری در تصاویر پرداخته و در ادامه دانلود رایگان نرم افزار رفع تاری و شفاف سازی تصویر را در اختیار شما قرار دهیم.

دانلود رایگان نرم افزار رفع تاری و شفاف سازی تصویر

برای مقابله با این مسئله، استفاده از فناوری‌های پیشرفته در شناسایی پلاک خودرو ها حتی در شرایط تصاویر تار حاصل از دوربین‌های مداربسته کاربردی است. با بهره‌برداری از الگوریتم‌های نوین و شبکه‌های عصبی هوشمند، فناوری تشخیص پلاک می‌تواند پلاک خودروها را حتی در تصاویر با تاری شدید به طور دقیق شناسایی و استخراج کند. علاوه بر این، این فناوری قابلیت تشخیص چهره در محیط‌های کم‌نور و تار را نیز دارد.

علل ایجاد تاری در تصویر

دوربین های مدار بسته

یکی از مشکلات رایج دوربین های مداربسته، تاری تصویر است. دلایل این تاری را در ادامه به صورت مختصر بیان می کنیم. یکی از شایع ترین علل تاری تصاویر دوربین های مداربسته فوکوس و تنظیم نامناسب لنز دوربین است که اگر به درستی صورت نگیرد تصاویر تار خواهد بود. از دلایل دیگر تاری تصاویر دوربین های مداربسته می‌­توان به تنظیم نادرست عمق میدان، معیوب بودن لنز، مشکل در منبع تغذیه، نور مادون قرمز و کثیفی لنز دوربین اشاره کرد.

عوامل محیطی

یکی از عمده‌ترین علل بروز تاری در تصاویر دوربین مداربسته، انباشته‌شدن گردوغبار یا تار عنکبوت بر سطح لنز است که با یک پاک‌سازی ساده، مشکل به سهولت حل می‌شود. همچنین، در صورتی که دوربین از مرغوبیت کافی برخوردار نباشد، این آلودگی‌ها ممکن است به اجزای داخلی نفوذ کرده و باعث تاری تصاویر شوند؛ بنابراین لازم است دوربین را باز کرده و اجزای داخلی آن را با احتیاط تمیز کنید.

شرایط آب و هوایی

دوربین‌هایی که بیرون از فضای سرپوشیده نصب شده‌اند، ممکن است در اثر تغییرات شرایط جوی تحت تأثیر قرار گیرند. بارش باران، برف یا تابش مستقیم نور خورشید به لنز می‌تواند باعث ایجاد تصاویر تار گردد. برای پیشگیری از چنین مواردی، استفاده از دوربین‌های با استاندارد IP67 که برای استفاده در فضای باز طراحی شده‌اند و ضدآب می‌باشند، توصیه می‌شود.

دانلود رایگان نرم افزار رفع تاری و شفاف سازی تصویر

 

تنظیمات دوربین

گاهی، علت تاری تصویر ممکن است به تنظیمات نرم‌افزاری برگردد. در دوربین‌های مداربسته ایی پی (IP) یا آنالوگ، ریست کردن دستگاه به تنظیمات کارخانه با نگه داشتن دکمه ریست برای مدت زمان 10 تا 15 ثانیه ممکن است مشکل را برطرف سازد.

نوسانات منبع تغذیه

ولتاژ منبع تغذیه نیز یک عامل موثر است؛ ولتاژ کمتر از حد استاندارد 9 ولت می‌تواند به شدت بر کیفیت تصاویر تأثیرگذار باشد.

کیفیت کابل‌ها و اتصالات

کابل‌های طولانی و کیفیت پایین در دوربین‌های آنالوگ می‌توانند ایجاد کننده افت کیفیت در تصاویر باشند. ارتقاء سیستم به دوربین‌های نسخه آی پی (IP) می‌تواند بسیاری از این مشکلات را حل نماید. با این حال، اغلب تاری تصویر به مشکلات مرتبط با لنز دوربین مربوط می‌شود.

لرزش دست در هنگام عکس گرفتن

در بیشتر مواقع لزرش دست در هنگام عکس گرفتن موجب ایجاد تاری در تصویر می گردد که باید با روش های مختلفی مانند گرفتن دوربین با دو دست و یا استفاده از سه پایه این لرزش را کنترل کرد.

عکس گرفتن از روی فیلم

یکی دیگر از دلایل تار شدن تصاویر، عکس گرفتن از روی فیلم است که باعث می شود علاوه بر تاری تصویر، کیفیت آن هم به شدت کاهش یابد.

دانلود و معرفی رایگان بهترین نرم افزار های رفع تاری

در ادامه به معرفی بهترین نرم افزارهای رفع تاری برای موبایل و سیستم های کامپیوتری پرداخته شده است. هرچند این نرم افزارها برای رفع تاری تهیه و ارائه شده اند اما کار کردن با این نرم افزار تخصصی بوده و نیاز به تجربه و مهارت دارد.

⚡نهان نما به عنوان یکی از قوی ترین تیم ها پردازش تصویر در زمینه رفع تاری و تشخیص پلاک می باشد. متخصصین ما می توانند به شما در زمینه ی عملیات رفع تاری و بهبود کیفیت تصاویر کمک کنند. برای ارتباط با متخصصان این مجموعه می‌توانید از طریق زیر اقدام نمایید.

  • برای ارسال پرونده خود به سامانه نهان نما می‌توانید از طریق دکمه زیر اقدام نمایید.
  • بررسی پرونده

معرفی و دانلود رایگان نرم افزار رفع تاری برای سیستم های کامپیوتری

1. Amped FIVE

Amped FIVE یک نرم افزار تخصصی است که امکان بهبود کیفیت ویدیو ها و تصاویر را فراهم می‌ آورد. این نرم‌ افزار با قابلیت‌ های پیشرفته تحلیلی خود به کاربران و تحلیل‌ گران کمک می‌کند تا اطلاعات را از فایل‌های دیجیتال با کیفیت پایین استخراج کرده و شاهد ارتقای کیفیت تصویر باشند.

Amped FIVE یک راه‌کارهای بی‌نظیر در عرصه پردازش و تجزیه و تحلیل داده‌ های تصویری و ویدیویی ارائه داده و به صورتی سادگی، سرعت و دقت عمل می‌کند. این نرم‌افزار با استفاده از فیلترهای متعدد عملیاتی را انجام می‌دهد و در فایل اصلی هیچگونه تغییر یا اصلاحاتی ایجاد نمی‌کند، با این حال کاربر می‌تواند تنظیمات فیلتر ها را برای رسیدن به نتایج مطلوب تغییر دهد.

💎برای دانلود نرم افزار شفاف سازی تصویر Amped FIVE اینجا کلیک کنید.

رمز فایل: www.nahannama.ir

برای مشاهده سایت اصلی نرم افزار رفع تاری Amped FIVE اینجا کلیک کنید.

دانلود رایگان نرم افزار رفع تاری

نرم افزار رفع تاری Amped FIVE

2. SmartDeblur Pro

SmartDeblur Pro ابزاری مناسب برای رفع تاری تصویر و شفاف سازی تصاویر است. در این نرم افزار با استفاده از الگوریتم های پیشرفته و قدرتمند قادر به بازگردانی کیفیت تصاویر خواهید بود. این نرم افزار با محیط کاربرپسندش می تواند شما را در افزایش کیفیت تصاویر یاری کند. این برنامه به صورت خودکار عملیات رفع تاری و شفاف سازی تصویر را انجام می‌دهد.

SmartDeblur Pro به عنوان یک ابزار تخصصی عمل می‌کند تا بر تاری عکس‌ ها غلبه کرده و با کاهش دادن نویز، به شما این امکان را می‌دهد که نهایتاً تصویری با کیفیت بالاتر به دست آورید. به روزترین الگوریتم‌ها مانند Blind Deconvolution در این برنامه به کار گرفته می‌شوند تا کیفیت تصاویر ارتقاء یابد و یک فضای کاربر پسندانه را برای استفاده آسان تمامی کاربران فراهم کند، حتی برای کسانی که در ویرایش عکس مهارت خاصی ندارند.

💎برای دانلود نرم افزار بهبود کیفیت تصاویر SmartDeblur Proاینجا کلیک کنید.

رمز فایل: www.nahannama.ir

برای مشاهده سایت اصلی نرم افزار رفع تاری SmartDeblur Pro اینجا کلیک کنید.

دانلود رایگان نرم افزار رفع تاری

نرم افزار افزایش کیفیت تصویر SmartDeblur Pro

3. Focus Magic

Focus Magic یک ابزار ویرایش تصاویر است که برای تصحیح مشکلات تاری ناشی از فوکوس نادرست طراحی شده است. این برنامه هم به تنهایی قابل استفاده است و هم به عنوان یک پلاگین در فتوشاپ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. تصحیح فوکوس یکی از جنبه‌های کلیدی پردازش تصویر است که روش کار آن با فیلترهای رایج موجود در دیگر نرم‌افزارهای گرافیکی متفاوت می‌باشد.

Focus Magic شامل چندین نوع فیلتر با عملکردهای متمایز است، که در میان آن‌ها به انجام دهنده تبدیلات معکوس نیز اشاره شده است. باید خاطرنشان کرد که در هنر عکاسی گاهی اوقات تاری به صورت عمدی به تصاویر اضافه می‌شود تا زیبایی خاصی را ایجاد کند؛ این افکت عملکردی معکوس در مقایسه با فرایندهایی که بر وضوح تصویر تمرکز دارند را دنبال می‌کند.

💎برای دانلود نرم افزار واضح کردن تصویر Focus Magic اینجا کلیک کنید.

رمز فایل: www.nahannama.ir

برای مشاهده سایت اصلی نرم افزار افزایش کیفیت تصویر Focus Magic اینجا کلیک کنید.

دانلود رایگان نرم افزار رفع تاری

نرم افزار شفاف سازی Focus Magic

4. Unshake

Unshake یک برنامه رفع تاری سبک، ساده و کاربردی برای سیستم عامل مکینتاش می باشد. با استفاده از این برنامه می توانید تاری های تصویر را رفع نمایید.

💎برای دانلود نرم افزار شفاف سازی Unshake اینجا کلیک کنید.

رمز فایل: www.nahannama.ir

برای مشاهده سایت اصلی نرم افزار بهبود کیفیت تصویر Unshake اینجا کلیک کنید.

دانلود رایگان نرم افزار رفع تاری

نرم افزار شفاف سازی تصویر Unshake

5. Robust Motion Deblur

Robust Motion Deblur یک نرم افزار رفع تاری ساده و کاربردی که فقط برای سیستم عامل ویندوز طراحی شده است. این نرم افزار ساخت کشور چین می باشد. این نرم افزار ابزاری پیشرفته در حوزه پردازش تصویر است که به منظور خنثی‌ سازی اثرات مخرب حرکت در تصاویر به کار می‌رود، این کار را با بهره‌گیری از الگوریتم‌های پیچیده انجام می‌دهد. این نرم‌افزار امکان دگرگون ساختن تصاویر مخدوش و نا واضح را به تصاویر با وضوح بالا و با کیفیت عالی می‌دهد.

Robust Motion Deblur با بهره‌مندی از قابلیت‌های نوین خود، فراهم‌ آورنده امکاناتی برای اصلاح تصاویر دارای لرزش، تاری و انحرافات خطی می‌باشد. علاوه بر این، با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید تصاویر خود را مشاهده، ذخیره‌سازی و به اشتراک‌ بگذارید.

برای دانلود رایگان نرم افزار رفع تاری و شفاف سازی تصویر Robust Motion Deblur اینجا کلیک کنید.

رمز فایل: www.nahannama.ir

برای مشاهده سایت اصلی نرم رفع تاری Robust Motion Deblur اینجا کلیک کنید.

دانلود رایگان نرم افزار رفع تاری

نرم افزار افزایش بهبود کیفیت تصویر Robust Motion Deblur

6. DeblurMyImage

DeblurMyImage یک نرم افزار برای شفاف سازی تصویر و بهبود کیفیت تصاویر می باشد. مشکل این نرم افزار عدم امکان ذخیره سازی تصویر می باشد. همچنین این نرم افزار حجم پایینی داشته و به راحتی قابل استفاده می باشد. همانطور که گفته شد این اپلیکیشن یک نرم‌افزار کم‌حجم و کاربرپسند است که مهارت از میان بردن تاری‌های تصویر را داراست. با استفاده از فناوری deconvolution، این برنامه می‌تواند تصاویرتان را از نقص‌های تاری پاکسازی کرده و جلوه‌ای تازه به آن‌ها بخشد.

دو مد اصلاح تصویر در DeblurMyImage پیش‌ بینی شده‌اند: اولی، “Out of focus correction” است که از شما می‌خواهد تا نقطه‌ مورد نظر در تصویر را برای دقت بیشتر انتخاب کنید؛ دومی، “Motion correction” نام دارد که با استفاده از حافظه کمتر، به طور گسترده‌ ای تیرگی‌ ها را از کل تصویر رفع می‌کند.

💎برای دانلود نرم افزار واضح کردن تصویر DeblurMyImage اینجا کلیک کنید.

رمز فایل: www.nahannama.ir

برای مشاهده سایت اصلی نرم افزار رفع تاری تصویر DeblurMyImage اینجا کلیک کنید.

دانلود رایگان نرم افزار رفع تاری

نرم افزار واضح کردن تصویر DeblurMyImage

7. Blurity

Blurity نیز یکی از نرم افزارهای بهبود کیفیت تصاویر می باشد که عملیات رفع تاری را به صورت هوشمند انجام می‌دهد.

💎برای دانلود نرم افزار افزایش وضوح تصویر Blurity اینجا کلیک کنید.

رمز فایل: www.nahannama.ir

برای مشاهده سایت اصلی نرم افزار بهبود کیفیت تصویر Blurity اینجا کلیک کنید.

دانلود رایگان نرم افزار رفع تاری

نرم افزار افزایش وضوح تصویر Blurity

8. InPixio

InPixio یک ویرایشگر عکس می باشد که در آن عملیات رفع تاری و بهبود کیفیت عکس نیز تعبیه شده است. این نرم افزار فقط برای سیستم عامل ویندوز طراحی شده است.

InPixio Photo Focus نرم‌افزاری نوین و به شدت توانمند است که در زمینه دستکاری وضوح تصاویر یاری‌ رسان شما می‌باشد. هنر عکاسی گاه در جزئیات ساده‌ای نظیر تکنیک‌های فوکوس و تغییر وضوح مناطق مختلف یک عکس نهفته است، تکنیکی که بسیاری از دوربین‌ های پیشرفته امروزی آن را به عنوان یک قابلیت استاندارد ارائه می‌دهند.

نرم‌افزاری که مجموعه نهان نما برای شما معرفی می‌کند، توانایی این را دارد که به راحتی بخش‌های خاصی از تصویر شما را مات یا واضح کند. از طریق InPixio Photo Focus ، می‌توانید افکت‌های فوکوس و وضوح را استادانه به تصویر خود اضافه کرده و آن را در بهترین حالت ممکن به نمایش بگذارید.

این فرایند که در عکاسی، فوکوس کردن نامیده می‌شود، به عکاس اجازه می‌دهد که با محو کردن پس‌زمینه و افزایش کنتراست و وضوح روی سوژه، تصویری استثنایی به ثبت برساند. با استفاده از InPixio Photo Focus شما می‌توانید این تغییرات را به‌صورت ‌ویرایشی بر روی تصاویرتان اعمال کنید، و در نهایت شما تصمیم‌گیرنده خواهید بود که کدام بخش واضح و کدام بخش تار باشد.

💎برای دانلود رایگان نرم افزار رفع تاری و شفاف سازی تصویر InPixio اینجا کلیک کنید.

رمز فایل: www.nahannama.ir

برای مشاهده سایت اصلی نرم افزار شفاف سازی تصویر InPixio اینجا کلیک کنید.

دانلود رایگان نرم افزار رفع تاری

نرم افزار ویرایشگر تصویر InPixio

9. Wondershare Fotophire Photo Focus

Wondershare Fotophire Photo Focus یک ابزار گرافیکی است که به طور موثر تصاویر نا واضح و تار را با یک کلیک ساده واضح و روشن می‌سازد. این برنامه این قابلیت را دارد که وضوح تصاویر در زمینه‌ های گوناگون مانند معماری، مناظر طبیعی، پرتره‌ها و عکس‌ های کلوز آپ را به کمک تنظیمات از پیش تعریف شده به سادگی ارتقا بدهد.

با استفاده از ویژگی Blur هنرمندانه این نرم‌افزار، می‌توانید روی ناحیه مورد نظری از عکس فوکوس کرده و بقیه بخش‌ ها را مات کنید. همچنین، می‌توانید با ابزار های پیشرفته موجود مانند blur، vignette و انواع فیلترها، تصاویرتان را به اثرات هنری تبدیل نمایید.

Wondershare Fotophire Photo Focus همراه با ابزارهای ویرایشی نظیر پاک‌کن دیجیتالی برای حذف المان‌های ناخواسته و همچنین ابزار Resharpen برای بیشتر واضح کردن تصاویر تار و ناواضح، مجموعه‌ای کامل از قابلیت‌ها را برای تصحیح تصویر به شما ارائه می‌دهد.

دانلود و معرفی رایگان بهترین نرم افزار رفع تاری برای موبایل

در حالت کلی نرم افزارهای نصب شده بر روی گوشی توانایی لازم برای اعمال الگوریتم های قدرتمند برای رفع تاری و شفاف سازی تصویر را ندارند. ولی به عنوان یک ابزار همراه و اولیه برای پروژه های سبک مفید می باشند.

10. نرم افزار رفع تاری نهان نما

نهان ‌نما نرم‌ افزاری پیشتاز و تخصصی در زمینه شناسایی پلاک خودروها در فیلم‌های به ثبت رسیده توسط دوربین‌های مدار بسته به شمار می‌آید. این سیستم که پیشگام در حوزه خویش است، کاربردی چند وجهی داشته و نه تنها در حل مشکلات وضوح تصاویر تبحر دارد، بلکه در زمینه تشخیص پلاک‌ها عملکردی بی‌بدیل نیز ارائه می‌دهد.

یکی از خدمات سامانه نهان ‌نما رفع تاری از تصاویر دوربین های مداربسته است که در بسیاری از اتفاقات نیاز به رفع تاری از آن ویدیو میباشد.

سامانه نهان ‌نما با پردازش دقیق فیلم‌ های دوربین‌های مداربسته، نوع تاری موجود در تصویر را تشخیص داده و با کمک الگوریتم‌ها و اصول تجزیه و تحلیل تصویر پیشرفته، به رفع آنها می‌پردازد. این فرآیند شامل انتخاب بهترین فریم‌ های حاوی اطلاعات کلیدی، تعیین نوع تاری موجود و سپس اصلاح آن می‌باشد. چنین ویژگی‌ای به طور گسترده‌ای می‌تواند به افزایش دقت تشخیص اشیاء و اشخاص در ویدیوهای امنیتی کمک کند.

💎برای نصب نرم افزار ویرایشگر تصویر نهان نما بر روی موبایل خود اینجا و یا اینجا کلیک کنید.

دانلود رایگان نرم افزار رفع تاری و شفاف سازی تصویر

11. EnhanceFox

نرم افزار رفع تاری و افزایش کیفیت تصویر EnhanceFox را می‌توان بر روی سیستم عامل اندروید نصب کرد و کیفیت عکس را افزایش داد. سادگی و کاربرپسند بودن از ویژگی های این نرم افزار می باشد.

💎برای نصب نرم افزار ویرایشگر تصویر EnhanceFox  بر روی موبایل خود اینجا کلیک کنید.

دانلود رایگان نرم افزار رفع تاری

نرم افزار رفع تاری و افزایش کیفیت تصویر موبایل EnhanceFox

 

12. Blur Photo – Portrait Mode Blur

نرم افزار شفاف سازی تصویر Blur Photo – Portrait Mode Blur یک نرم افزار کاربردی برای رفع تاری در سیستم عامل های آیفون می باشد. همچنین در این نرم افزار علاوه بر عملیات بهبود کیفیت می توانید متن و یا خطوط دلخواه را به تصویر بیافزایید.

💎برای نصب نرم افزار ویرایشگر تصویر Blur Photo – Portrait Mode Blur بر روی موبایل خود اینجا کلیک کنید.

دانلود رایگان نرم افزار رفع تاری

نرم افزار ویرایشگر تصویر Blur Photo – Portrait Mode Blur

سخن پایانی در دانلود رایگان نرم افزار رفع تاری

در بالا به معرفی چند نرم افزار در زمینه شفاف ­سازی تصویر و بهبود کیفیت تصاویر پرداختیم. اما ممکن است در روند استفاده از این نرم افزارها به مشکل خورده و نتوانید نتیجه دلخواه را به دست آوردید. به همین دلیل پیشنهاد می­ کنیم که از شرکت نهان نما که دارای چند سال سابقه در زمینه رفع تاری و تشخیص پلاک است کمک بگیرید تا به یک خروجی سریع، دقیق و قابل اطمینان برسید.

  • برای ارسال پرونده خود به سامانه نهان نما می‌توانید از طریق دکمه زیر اقدام نمایید.
  • بررسی پرونده

سوالات متداول

بهترین نرم افزارهای رفع تاری در کامپیوترکدامند؟

ازجمله بهترین نرم افزارهای موجود برای رفع تاری و تشخیص پلاک خودرو نرم افزار نهان نما، Amped FIVE ، SmartDeblur Pro ، Focus Magic و 5 نرم افزار دیگری است که در مطلب گفته شده است.

بهترین نرم افزارهای رفع تاری در اندروید و آیفون کدامند؟

نرم افزارهای موجود در گوشی های هوشمند EnhanceFox ، Blur Photo – Portrait Mode Blur و همچنین نرم افزار نهان نما است که نسخه اندروید آن در دسترس عموم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *